Aktualita 13 (20.05. 2017)
Ohlasy jezdců po RZ 10 – BIRELL RALLYE ARENA České Budějovice 2
Jan Kopecký: „Užíváme si to, tratě jsou fakt krásné. Na Kohoutu nám Venca vždycky dával, ale letos je to na suchu, tak se mu to nepovedlo. Na Malontech jsem se do toho na začátku nemohl trefit, tentokrát to neklouzalo a první tři čtyři kilometry jsem se musel dostávat do tempa. Máme nějaké další poznatky ohledně auta, ale už toho ke zlepšení není moc. Na Lipno máme sice ještě daleko, ale bude to nářez.“
Václav Pech: „Jsme spokojení s celou sekcí, bylo to krásné svezení. Hlavně Malonty nás hodně bavily. Jsou trošku jiné než v minulosti, bylo trochu vytaháno a opravdu je to moc hezké svezení. Sedlo mi to, všechno bylo správně, jeli jsme tempo jaké, umíme. S jízdou jsem naprosto spokojený.“
Jan Dohnal: „Dnešní rychlostky jsou hodně hrbolaté a rozbité, nemáme na to podvozek. Tříská mi to o zem, je to nízké a nejede se mi na tom dobře. Po startu Malont jsme kvůli tomu měli dvě krizovky, když to sebou třísklo a na pětku ve velké rychlosti odskočilo. Teď jsem na městské blbě zabočil do cíle a musel jsem se vracet, ztratil jsem koncentraci.“
Miroslav Jakeš: „Zlepšujeme se a je to vidět. Na Malontech jsme to museli zkusit, je to nejdelší zkouška a rozhoduje se tam. Malonty a Lipno jsou dnes dvě nejdůležitější zkoušky. Vyšlo to, auto funguje super a proto ty časy. Včerejší problémy řešili kluci přímo s M-Sportem v Portugalsku, dostali jsme nové mapy a už je to dobré. Díky za to.“
Jan Černý: „Na tom rozbitém se trápíme s nastavením auta. Nejede se mi dobře, nevěřím tomu. Děláme změny, je to postupně lepší, ale ne stoprocentní. Teď tedy zase něco zlepšíme a snad to bude lepší.“
Vojtěch Štajf: „Zkouška na výstavišti mi vždycky šla, tak jsem to tu zkusil, ale už to bylo na hraně, takže jsme se levým zadním kolem otřeli o strom a pravým předním zase o balík. Ale dobré. Jsem spokojený, jedeme vepředu a v kontaktu. Musíme trochu zdvihnout podvozek, na Malontech to bylo nízké a kopalo nás to ze strany na stranu.“
Jaromír Tarabus: „Zdálo se mi, že mám na Malontech zbytečně měkčí auto. Jednou nás to koplo po katu, ale to nebylo kvůli podvozku, měli jsme trochu krizovku. Svezení super, ale časy nic moc.“
Jaroslaw Szeja: „Myslím, že to šlo. Nechybovali jsme, jeli vyrovnané tempo a čistě. Jsem celkem spokojení, ale uvidíme, co ostatní.“
Roman Odložilík: „Nemůžu se nějak dostat z toho stresu, takže jsme se rozhodli, že skončíme a soustředíme se na Slovensko. Navíc na Malontech je moc kamení a boj o desáté místo mě moc nebere. Nejde mi to, necítím se dobře a auto musí zůstat celé. Takže lepší bude vykašlat se na to.“
Martin Vlček: „Na Malontech jsme si spravili chuť, s rezervou, bez krizí. Snad jsme tedy na včerejšek zapomněli, bál jsem se, že to bude trvat déle. Auto dnes funguje v pohodě, ventily drží, je výrazně chladněji.“
Ondřej Bisaha: „Od servisu jsme pod kapotu nevlezli, ještě před erzetou jsme se dívali, že je všechno zajištěné. V nějakém velkém katu nám na Malontech kapota práskla do okna. Je to sice proti jakékoliv logice, ale holt se to stalo.“
Pavel Ševčík: „Na první jsme měli drobnou lapálii, ale na Malontech jsme se už probudili. Dobré. Měl jsem z toho strach, respekt, hlavně po tréninku, ale odsýpalo to, pěkné.“
Mattias Kahle: „Malonty jsou opravdu hodně těžké a hodně rychlé, uskákané. Ale velká zábava. Samozřejmě náš čas nebyl nic extra, ale chce to znát tuhle trať opravdu dobře. Teď se vrátíme a zkusíme to znovu.“
Martin Březík: „Ševča nám na Malontech opravdu zatopil, přitom je jel poprvé v životě. Lounul nám dvacet a přitom jsme se úplně neloudali. Je fakt, že v těch rychlých pasážích jsem nejel na krev, už jsem trošku ubral.“
Filip Mareš: „Jede se rychle, první dvě ranní vložky ale nebyly z naší strany úplně optimální. Určitě se budu chtít zlepšit a uděláme i nějaké drobné změny na autě, nebyl jsem úplně spokojený. Ale hlavně musíme dojet až do cíle.“
Petr Hrobský: „Strašně se nám to líbil, hlavně Kohout. Tahle zkouška mi sedla, bylo to pěkné. Malonty jsme nikdy nejeli, byla to trošku neznalost trati. Je to hrozně rozbité, ale hezké.“
Václav Kopáček: „Neuvěřitelné věci. Už máme šest defektů - čtyři na vložce a dva na přejezdech. Na Kohoutu jsem ráno dvakrát couval, přesto jsme byli nejrychlejší a to mě potěšilo, takže jsem si na Malonty věřil. První dvě třetiny byly, jak měly být, ale pak jsme měli defekt a nechtěli roztrhat kabeláž a vyměnili to a po dalším kilometru jsme museli měnit další kolo. Tím jsme to úplně zazdili a nemáme o co jet.“
Patrik Rujbr: „Hlídám si třídu. Bylo vytaháno hodně bordelu, takže jsme jeli opatrněji. Kluci jsou šikovní a jedou moc dobře. Chci si to pohlídat, ale teď dáme dopředu tvrdší směs místo střední, uvidíme.“
Miroslav Janota: „Loni jsme tu jeli vůbec první závod, teď to vypadá mnohem lépe. Techniku už jsme vychytali, tak teď se musí vychytat jezdec. Děláme si radost, závody jsou hezké a je tu spousta diváků, tak si to užíváme.“
Karel Kupec: „Malonty jsou extrémně těžké, asi nejtěžší vložka, co jsem zatím jel. Je tam vytaháno hrozně bordelu. Jak se jede v těch rychlých zatáčkách do omezovače na pětku, tak to přes ty hrby odskakuje a bojím se toho. Potřebujeme vychytat nastavení a to potrvá asi tak dva tři závody.“
Václav Dunovský: „Určitě je vidět nějaký progres, ale ještě to pořád není to, na co jsme byli zvyklí. Ale nasadili jsme nějaké tempo a navázali tím na včerejší noční sekci. Bylo to docela s rozumem a přitom svižně. Na Malontech už nám ale po první třetině odcházely zadní pneumatiky, na kterých jsme jeli celou včerejší etapu, takže už nefungovaly a museli jsme tomu přizpůsobit tempo. Stálo nás to nějaký čas, ale ještě to bude dlouhé, uvidíme.“
Simon Wagner: „Škoda toho včerejška, pořád vlastně nevím, co se přihodilo. Dnes jedeme svoje tempo a najeli jsme skoro dvacet vteřin. Musíme ten včerejšek nějak rozebrat. Dnes se mi to moc líbí, pěkné zkoušky, kompliment pořadatelům. Čím je to těžší, tím je to pro nás lepší. Uvidíme, bude to ještě dlouhé.“
Jan Vaškovič
autosport.cz